fredag 5. desember 2008

Hverdager i Stavanger

Tenk at desember har kommet... Vanligvis synes jeg høsten er en tid som går litt tregt, med mørke og regn. Men i år har jeg egentlig ikke lagt merke til at det har vært høst... Er det det som kalles ammetåka?? Går glipp av en hel årstid... Det hjalp jo litt også at vi reiste nordover i forbindelse med dåpen. Da hadde vi noe å se frem til og vi fikk et avbrekk i hverdagen her.

Nå har vi kommet oss i en slags rutine her i Stavanger. Dagen starter omtrent kl 7 på morgenen, så er vi våken et par timer før Ihne og jeg tar oss en liten høneblund, som oftest omtrent 20 min. Så går det enda et par timer før hun blir trøtt og da triller vi et par timer med vogna, så hun får seg en god blund. Så er det hjem og ordne litt og lage middag til Steffen kommer hjem. Så leker Steffen og Ihne litt så jeg får gjøre noe annet. Så er det kveld, og jeg må innrømme at det er ikke seine natta før hverken Steffen eller jeg sover... Ihne er veldig varierende på natta. Får hun ligge inntil meg er hun våken 4-5 ganger og skal ha mat eller bleieskift. Er jeg konsekvent (som jeg egentlig bør være...) og legge henne i sin egen seng er jeg våken 10+ ganger(kommer ut av tellingen da..). Så det blir ofte til at hun bare får ligge hos meg...

Her kommer noen bilder som er tatt i det siste:)







Ihne får grøt for aller første gang



























Ihne er klar for å legges i vogna






















Ihne tester ut sin nye tripptrappastol.


















Og hun trives godt i den, Har full oversikt!!








































Tante June (og babyen i magen) og onkel Bjørn var på besøk forrige helg. Noe Ihne satte stor pris på. Tror hun blir litt lei av ansiktene våre, greit å se noen andre...














Ihne tester ut nisselua. Hun ser ut som en ekte liten nissealv, med ørene på vift..

















Ihne sitter stødig nå. Også i hendene til pappa
















Her har hun fått tak i skjerfet til mamma. Det var fryktelig spennende. Mye glitter og stas



























Må ligge litt på magen også, kan ikke bare sitteI












Ihne og mor i moa











4 kommentarer:

Anonym sa...

Jenta kan jo virkelig sitte på rompa si nå! Tenk det kunne hun ikke for noen uker siden! Jaggu går tiden fort! Den FLYYYYYYYYYYYR!
Så var det gøy å se at hun har fått seg tripptrappstol! Tror hun må være tidlig ute til å ville sitte oppreist og ha kontrollen på hva som skjer i rommet rundt henne:) Hvem har hun arvet nysgjerrigheten sin fra....?? (mora,faren??)
VI gleder oss i allefall til dere kommer nordover igjen! Får satse på at elgsteika blir spist en kveld når alle er samla:)
HO HO fra oss i VIkveien.
(Victor sier at julenisser sier HO HO)

Anonym sa...

Berre vent tel ho Ihne får treff julenissn på julaften da skal da nok bi liv i leirn...

Anonym sa...

Ihne ser jaggu ut som ho trives i ny stolen.

Anonym sa...

Kor stor ho he blitt! Super skjønn da! Håpe det ikkje blir altfor lenge til vi treffes igjen!