tirsdag 23. november 2010

Nurket er kommet ut til oss!!

Ja nå er det gjort, og 3 er blitt 4:) Derfor på tide med en oppdatering på bloggen. Lenge siden sist nå, tiden flyr gitt.

Som de fleste vet har jeg ruget de siste 9 månedene. Og nå er endelig ventetiden over. Mandag 15.nov ble lille Helle plukket ut av magen min. Hun var gjennomsnittlige 3500 gr (eller kg som steffen annonserte til verden etter fødselen) og 48 cm (meter, jmf Steffen). 2 cm kortere og 200 gram tyngre enn storesøster med andre ord. Steffen påstår hun har arvet mine lår.. Hva han enn mener med det....?

De fleste som har sett Helle mener hun er lik faren sin. Her kommer noen bilder så kan dere bedømme selv.


Ihne på sin siste dag som enebarn. Hun forstår at det er baby i magen til mamma (som hun påstår heter "nurket"), og at mamma skal inn på sykehus i morgen for å ta den ut. Men hva det EGENTLIG innebærer å få en baby i hus, er hun nok lykkelig uvitende om:) Hun er blitt så stor, Ihne..... Hun var strålende fornøyd med at bestemor var kommet på besøk og skulle passe henne mens mamma og pappa var på sykehuset.

Her er jeg kommet meg inn på operasjonstuen. Magen ruver høyt i terrenget, og lille nurket aner enda fred og ingen fare og sover søtt der inne hvor det er varmt og mørkt....

Det første bildet av nurket. Hun protesterte kraftig da hun ble hentet ut, og skrek høylytt allerede før hele henne var ute av magen... Full av talg var hun siden det tross alt var 2 uker til termin. Men hun roet seg nokså kjapt da hun ble lagt opp på brystet mitt hvor det var varmt og hun fikk høre hjerteslagene mine
På bakrommet for veiing og måling. Ikke riktig så agressiv der:)



Kjersti jordmor. Verdens snilleste jordmor (sammen med bestemor Eli selfølgelig) som kom inn på fridagen sin for å ta vare på meg og Helle (og Steffen) på den store dagen.





Stolt pappa til 2 skjønne, velskapte jenter





Mor på Rognan hadde strikket deilig ullue som Nurket skulle bruke på operasjonstuen. De blir så fort kalde disse små....





Her er jeg kommet meg til barsel sengepost. Litt uvant å være pasient på avdelingen der jeg jobber, men de tok så utrolig godt vare på meg. Hadde enerom under hele oppholdet, og alle gjorde det de kunne for at jeg skulle ha det bra:) Er så takknemmelig!!!! På bildet er jeg nok full av morfin, men veldig lykkelig:)







Samme kveld kommer stolt storesøster på besøk og inspiserer nurket. Fingre og tær ble talt og hele ansiktet ble grundig undersøkt. Ihne har så langt bare virket stolt og nyskjerrig på søsteren, og vi har ikke merket noen tegn til sjalusi så langt.. Heldigvis..








Og sånn er dagene våre nå:) Helle er en rolig baby som helst sover oppå oss. Hun sover godt, og er så langt veldig anderledes enn søsteren hva soving angår.






Vi er veldig fornøyd med siste ukas opplevelser, og er så glad for at bestemor kom og hjalp oss i denne tiden!!! Og vi gleder oss til mor og far kommer om noen uker. Takk for alle meldinger som har kommet inn før og etter keisersnittet. Desverre ble tlf min ødelagt bare noen dager før den store hendelsen så det er nok noen meldinger som har gått tapt, og jeg har heller ikke fått svart alle ettersom kontaktlista på tlf min gikk ad dundas.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi er så glade alt gikk bra! Og vi er så stolte over å få ei ny frøken inn i familien!!
Onkel Ingolf ringte mandagskveld og fortalte hvor skjønn Helle var, og hvor deilig det var å holde et lite nurk igjen (NURKET var jo forresten også navnet (blandt mange)på våre gutter før de ble hentet ut),,,,,!!Heldig han som fikk treffe dere!!
Dere må bare nyyyyte tiden nå, og dulle og kose dere masse med Ihne og Helle! De vokser jo så altfor fort!!!!
Og så gleder jeg meg veldig til jeg og Nico(mest sannsynlig Nico) får tatt oss en tur til dere over nyåret en gang;)Skal bli kos,,,,,,

STORE KLEMMER FRA OSS I NORD som for øvrig fyrer så det ryker av huset (-14,,,,,meldt borti mot 20 den neste uka)

KLEM KLEM!

Anonym sa...

Dere må forresten føye på HELLE på beskrivelsen deres av hva bloggen dreier seg om;)

Anonym sa...

Gratulerer kjære Ingvild, Steffen og storesøster Ihne!! :-) Hun ser kjempefin ut! Jeg sendte melding noen dager etter at hun ble født, men siden tlf din ble ødelagt er jeg ikke sikker på om du fikk den. Kos dere i tiden framover, håper dere har det bra alle sammen!

Stor klem fra Trine og guttene :-)

Anonym sa...

Hei Ingvild!
Gratulerer så masse med lille Helle! Nydelig liten prinsesse.

Ta gjerne kontakt når du er klar for å møte verden igjen :)

Romjulshilsen fra Silje og Helene